فیلم آیا می توان پروتئین ادرار را در منزل چک کرد

دکتر حمیدرضا بادلی

view

وجود پروتئین در ادرار از نشانه های بسیاری از بیماری های کلیه است. از بین این بیماری ها سندروم نفروتیک مهمترین عامل ایجاد کننده آن است.

یکی از راه های اطمینان از وضعیت بیماری سندروم نفروتیک وجود پروتئین در ادرار است. به دلیل اینکه این بیماری احتمال عود در آن بسیار زیادی دیده می شود  

برای اطمینان از وضعیت بیمار و مطلع شدن از پاسخ مناسب به درمان یا عدم پاسخ به درمان و به اصطلاح مقاومت به درمان انجام تست ادرار برای کنترل وجود ادرار بسیار ضروری است.

چون در بسیاری از اوقات بررسی میزان پروتئین ادرار در فواصل کوتاه ضروری به نظر می رسد بسیاری از پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند که روش اندازه گیری پروتئین در ادرار توسط نوار ادرار را بیاموزند تا از این راه از وضعیت خود یا فرزند خود اطلاعات کافی داشته باشند.

برای این منظور با توجه به ضرورت یادگیری چک  پروتئین ادرار توسط بیماران، روش آموزش کامل آن را در قالب فیلم و اسلاید در اختیار شما بیماران و والدین فرزندان مبتلا به سندروم نفروتیک قرار خواهم داد.

 

این فیلم کوتاه را مشاهده نمایید.

 
دکتر حمیدرضا بادلی

دکتر حمیدرضا بادلی۶۳۱ مطلب

فوق تخصص کلیه کودکان
بیماری های کلیه مجاری ادرار فشارخون همودیالیز،دیالیزصفاقی اختلالات ادرارکردن(بی اختیاری ادراروشب ادراری) کودکان ونوجوانان
دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و بورد فوق تخصصی ازدانشگاه علوم پزشکی شیراز

متخصصین

حمیدرضا بادلی

حمیدرضا بادلی

فوق تخصص کلیه کودکان

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ورود به سایت

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟

نام کاربری ندارید! ثبت نام کنید