چگونه از کودک ختنه شده در منزل مراقبت نماییم؟

خانم فریبا شادپور

view

کودکان پسر فقط یکبار ختنه می شوند و برای این منظور لازم است اتفاقات زمان ختنه و پس از آن را بشناسید تا دچار نگرانی نشوید و از سویی هم بهترین مراقبت را در خانه انجام دهید.

از کودک ختنه شده، در منزل، چگونه مراقبت نماییم؟

پس ازختنه، ممکن است یک پانسمان با گاز وازلین در ناحیه ختنه استفاده شود(البته با روش رینگ نیاز به آن نیست). گاز وازلین ( یا گازحاوی مواد چرب کننده ) مانع از چسبیدن پانسمان به پوست ناحیه ختنه می شود . این گاز معمولا بعد از 24 ساعت می افتد .

در طی 3-2 روز کودک از این جراحی بهبود می یابد. البته روند بهبودی هر کودک متفاوت است و بهبودی کامل تا یک ماه هم می تواند طول بکشد

تخت ختنه بیبی فیکس 

مهمترین عوارض ختنه:

خونریزی پس از ختنه

معمولا درهمان روز، خونریزی از لبه های بریده شده ختنه گاه متوقف می شود اما بعد از ختنه خونی شدن پوشک شایع است . در طول 24 ساعت اول با هر بار تعویض پوشک ، آن را از نظر خونریزی فعال کنترل کنید نقطه های خونی طبیعی هستند - نه لکه های بزرگتر از 2 تا 3 سانتی متر – بنابراین اگر خون بیشتری دیدید به پزشک مراجعه کنید

تغییر رنگ پس از ختنه

بلافاصله بعد از ختنه، گلنس ( سر آلت ) ممکن است قرمز و براق یا حتی بنفش باشد چون پوستی که روی نوک آلت را می پوشاند مثل یک غشاء مخاطی عمل می کرد. وقتی این پوست توسط ختنه برداشته شد، نوک آلت ، ضخیم و تیره تر می شود. نوک آلت کودک ممکن است سفید مایل به زرد یا لکه های زرد در یکی دو روز اول بعد از جراحی باشد، که یک نوع دلمه بستن پس از جراحی است و کاملا طبیعی است و 3-2 روز بعد از ختنه ممکن است پوست به نظر سبز و زرد برسد و نگران کننده نیست.

 

اهمیت استفاده از تخت نگهدارنده Babyfix در زمان ختنه توسط پزشک

تورم پس از ختنه

ورم زیر و پشت سر آلت بلافاصله بعد از ختنه یکی ازعلایم بهبودی است و بعد از یکی دو هفته خوب می شود. سر آلت کودک را در پوشک بالاتر قرار دهید.

تغییر اندازه آلت پس از ختنه

آلت کودک بعد از ختنه ممکن است کوچکتر به نظر برسد به این علت که پوست دور آلت باعث صاف تر نگه داشتن آن می شود، در نتیجه پس از ختنه با برداشتن این پوست آلت کودک در حالت ریلکس قرار می گیرد.

حمام مکرر کودک پس از ختنه

بعد از ختنه ، کودک را تا یک هفته هر روز با آب گرم حمام کنید، می توانید بعد از افتادن پانسمان گاز وازلین این کار را انجام دهید، ولی اگر خودش نیفتاد با حمام دادن کودک پانسمان خیس خورده و برداشته می شود تغییر رنگ با قطره های خون لخته شده بعد از برداشتن پانسمان طبیعی است.

تخت ختنه بیبی فیکس 

منبع: aboutkidshealth.ca

متخصصین

فریبا شادپور

فریبا شادپور

پرستاری

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ورود به سایت

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟

نام کاربری ندارید! ثبت نام کنید