فصل سرما و عدم ابتلا به سرماخوردگی

view

 

راهکار اول: دستان خود را مرتب بشویید. شستشوی مرتب دستها یک راهکار علکی برای کاهش احتمال بروز بیماریهایی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا می ­باشد. میکروبها در دستان ما حمل می شوند و گاهی نیز منتقل می گردند. احتمال دارد که شما این میکروبها را به دهان و چشمان خود وارد نمایید. در بسیاری از موارد ویروسها از این طریق منتقل می شوند.

راهکار دوم: خود را برای مقابله با عوامل بیماری همچون میکروبها و ویروسها آماده کنید. داروهایی همچون مسکن ها را در دسترس داشته باشید.

راهکار سوم: سعی کنید از مصرف آنتی بیوتیک ها اجتناب کنید. عوامل ایجاد کننده ی بیماریهای فصل سرما همچون انفولانزا ویروسها هستند. مصرف آنتی بیوتیک فقط می تواند بر روی عفونتهای باکتریایی عمل کند و تاثیری در بهبود علایم بیماریهای ویروسی شما نخواهد داشت.

راهکار چهارم: هنگام بیماری از رفتن به بیرون از منزل اجتناب کنید. در صورتیکه دچار سرماخوردگی و یا انفولانزا شده اید بهتر است سر کار نروید و در منزل بمانید. در صورتیکه به کار خود ادامه دهید احتمال بهبودی در شما کاهش می یابد و دوره ی نقاهت شما می تواند طولانی تر گردد. همچنین خروج از منزل می تواند باعث انتقال عامل بیماریزا به دیگران گردد.

راهکار پنجم: طب سنتی را فراموش نکنید، مصرف داروهای سنتی همچون عسل می تواند کمک کننده باشد. البته در برخی از مطالعات صورت گرفته نتایج نشان داده اند مصرف پروبیوتیک ها نیز می تواند به بدن در مقابله با عوامل بیماریزا کمک نماید.

راهکار ششم: نوشیدن مایعات فراوان؛ نوشیدن مایعات فراوان باعث می شود تا ترشحات مخاطی فرد رقیق تر گردد و راحت تر خارج شود. نوشیدن نوشیدنی های ولرم و داغ می تواند به کاهش احتقان فرد نیز کمک نماید.

منبع: webmd

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ورود به سایت

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟

نام کاربری ندارید! ثبت نام کنید