نشستن طولانی کودکان و آسیب رگها

view

تحقیقات نشان داده است که نشستن طولانی مدت به مدت 3 ساعت در دختران باعث تخریب عملکرد عروق در پاها و عدم تنظیم جریان خون می شود. تحقیقات انجام شده بر روی دختران 7 تا 10 ساله که 3 ساعت مداوم می‌نشستند نشان داده که نشستن مداوم باعث 33 درصد کاهش توانایی اشباع رگ‌ها می‌شود. یک تفریح ده دقیقه‌ای می‌تواند اثرات منفی نشستن مداوم را از بین برد.

 نشستن‌های طولانی مدت، تاثیرات مهمی در رگ‌های خونی و حتی تغییر آناتومی سرخرگ‌ها در بزرگسالان دارد و باعث بروز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می شود.

در شیوه‌ زندگی پشت میز نشینی( نشستن‌های افراطی) نگرانی‌های زیادی در خصوص تاثیر این شیوه‌ی زندگی بر سلامت افراد وجود دارد. کودکان غیر فعال بزرگسالان غیر فعالی هم خواهند بود. بی تحرکی چهارمین علت شایع مرگ و میر افراد است. سالیانه 2/3 میلیون نفر بر اثر آن می‌میرند.

هر اولیایی باید از خود بپرسد که آیا این ساعات مداوم که فرزندم پشت میز نشسته است مضر است؟

کاهش مدت زمان‌هایی که جایی بی حرکت نشسته‌ایم باعث کاهش میزان ناتوانی و مرگ و میر می‌شود و در عوض باعث افزایش طول عمر می گردد.

امروزه پژوهشگران به دنبال آنند تا دریابند که آیا اختلالات جریان خون در پا که بر اثر نشستن طولانی مدت اتفاق می‌افتد تاثیری بر جریان خون مغز خواهد داشت یا خیر

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ورود به سایت

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟

نام کاربری ندارید! ثبت نام کنید