آمادگی قبل از آندوسکوپی معده چگونه است؟

view

آمادگی قبل از آندوسکوپی  معده چگونه است؟

 

شما کاربر عزیزی که این مطلب را می خوانید حتما برای بررسی مشکلات دستگاه گوارش فوقانی یعنی مری، معده و دوازدهه(اثنی عشر) کاندید آندوسکوپی شده اید و برای آن نیاز به آمادگی قبل از آندوسکوپی دارید. اگرچه ممکن است دستورات هر بخش بیمارستانی، کلینیکی و مطب ها با هم تفاوتی داشته باشند اما تقریبا همه آنها اصولی مشابه موارد زیر دارند. بنابراین دستورالعمل زیر را با دقت مطالعه نمایید:

 

  1. هشت ساعت قبل از آندوسکوپی نباید غذای جامد مصرف نمایید. مصرف مقادیر مختصر آب، قند و چای شیرین تا ۴ ساعت قبل از آندوسکوپی ممنوعیتی ندارد. ۴ ساعت قبل از آندوسکوپی کاملا ناشتا باشید. چون وجود غذا در دستگاه گوارش دید دقیق داخل مجرای گوارش و معده را دشوار می کند و امکان وارد شدن ترکیبات درون معده به ریه ها در حین عمل دم وجود دارد که این مورد اخیر می تواند بسیار مشکل ساز گردد. اگر شما ناشتای کامل نیستید حتما اطلاهع دهید چون عمل شما را می توان به روز دیگر موکول کرد.

 

اندوسکوپی معده دوازدهه

 

احتیاطات مهم قبل از آندوسکوپی معده:

 

  • در صورت مصرف قرص آسپرین، وارفارین و یا سایر داروهای ضد انعقادی حتما به پزشک و پرستار اطلاع دهید تا راهنمایی لازم را دریافت کنید.
  • در صورتی که مبتلا به بیماری دیابت هستید در زمان تعیین وقت به مسئولین اطلاع دهید تا راهنمایی لازم را دریافت کنید.
  • در صورت ابتلا به بیماری‌هایی مثل هپاتیت یا ایدز حتما پیش از انجام اندوسکوپی این موارد را به پزشک خود اطلاع دهید؛ چرا که پزشکان به منظور پیشگیری از انتقال این بیماری‌ها از یک فرد به فرد دیگر، برای مبتلایان به این بیماری ها از اندوسکوپ‌های مخصوص این بیماران استفاده می‌کنند.
  • در صورت ابتلا به هرگونه بیماری قلبی داشتن مجوز از پزشک معالج قلب ضروری می باشد.
  • اگر هر دارویی مصرف می کنید پزشک و پرستار را در جریان بگذارید.
  • پس از انجام اندوسکوپی اگر دچار هر مشکلی نظیر خونریزی، درد بیش از حد، تهوع و استفراغ یا تب شدید شدید، هر چه سریع‌ تر مساله را با پزشک خود در میان بگذارید.

امیدورام که اندوسکوپی شما براحتی و بدون هرگونه عارضه ای انجام گردد.

بیشتر بخوانید 

مراقبت بعد از انجام آندوسکوپی و کولونوسکوپی در خانه

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ورود به سایت

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟

نام کاربری ندارید! ثبت نام کنید