تاثیر رژیم غذایی در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر

view

در جدیدترین مطالعات صورت گرفته نتایج نشان داده اند که دنبال کردن برخی رژیم های غذایی همچون رژیم مدیترانه ای می تواند احتمال بروز آلزایمر را در انسان کاهش دهد. محققان بر این باورند، در افرادیکه رژیم های غذایی همچون رژیم غذایی مدیترانه ای را دنبال می کنند احتمال بروز زوال عقل یا دمانس و آلزایمر بسیار کمتر از سایر افراد است. در مطالعه ای که پژوهشگران دانشگاه سونن برگ در استرالیا انجام دادند نتایج حاکی از آن بوده است که دنبال کردن رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند باعث ارتقاء عملکرد حافظه و زبان در انسان گردد و همچنین می تواند خطر بروز آلزایمر و دمانس را در انسان کاهش دهد.
افراد کهنسالی که در برنامه ی غذایی خود مواد غذایی همچون ماهی، حبوبات، آجیل، غلات کامل، گوشت های کم چرب، میوه ها و سبزیجات را می گنجانند از سلامت مغز بالاتری نسبت به سایر افراد برخوردارند. در مطالعات بسیاری که در زمنیه ی تاثیر رژیم غذایی غذایی بر اختلالات شناختی در انسان صورت گرفته اند، همگی مبین این مطلب بوده اند که دنبال کردن رژیم مدیترانه ای تاثیر بسزایی در پیشگیری از بروز آلزایمر در انسان دارد. همچنین دنبال کردن رژیم غذایی مدیترانه ای باعث کاهش بروز اختلالات شناختی در کهنسالی می گردد. احتمال بروز اختلالات حافظه و زیانی در افرادیکه رژیم مدیترانه ای را دنبال می کنند بسیار کمتر از سایر افراد است.

رژیم غذایی مدیترانه ای باعث کاهش بروز واکنش های التهابی در بدن انسان می گردد و به کنترل وزن و تناسب اندام و بهبود انرژی متابولیسم انرژی سلولی کمک می نماید. در نتیجه محققان به افراد توصیه می کنند تا با دنبال کردن رژیم های غذایی همچون رژیم غذایی مدیترانه ای به ارتقاء کیفیت شیوه ی زندگی خود کمک نمایند. دنبال کردن رژیم غذایی مدیترانه ای و مصرف مواد غذایی همچون حبوبات، ماهی، آجیل، غلات،  میوه ها و سبزیجات می تواند به کاهش خطر بروز آلزایمر و اختلالات شناختی کمک نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ورود به سایت

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟

نام کاربری ندارید! ثبت نام کنید