درمان سنگ کیسه صفرا

view

درمان سنگ کیسه صفرا

 

امروزه با برداشتن کیسه صفرا درمان قابل انجام است و این عمل تنها با عمل جراحی باز و جراحی لاپاراسکوپی به راحتی انجام می شود.

با درمان دارویی تلاش می شود تا صفرا از حالت فوق اشباع درآید و به صورت سیال در آید . در درمان دارویی از دارو هایی مثل کنودزوکسی کولیک اسید استفاده می شود که غلظت صفرا را کم می کند.

اگرچه با تجویز این داروها سنگ های ریز و صفراوی غلیظ از بین می رود ولی اغلب این درمان نهایتا به جراحی منجر می شود زیرا نمی تواند سنگ صفرا را از بین ببرد

 

درمان سنگ کیسه صفرا

 

زمان مراجعه بیمار با سنگ کیسه صفرا 

 

در صورت وجود درد های پراکنده و مزمن و اذیت کننده بیمار باید به پزشک مراجعه کند و تحت درمان دارویی قرار گیرد. بیماراز نظر بیماری گوارشی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت قطع نشدن درد بیمار کاندید سونوگرافی می شود و مورد بررسی متخصص گوارش قرار می گیرد .

گاهی اوقات کیسه صفرا به صورت ناگهانی و حاد دچار التهاب و عفونت می شود و بیمار به صورت ناگهانی احساس درد می کند.

در این صورت با علایم درد حاد شکمی و به طور ناگهانی به پزشک مراجعه می کند.

 عفونت کیسه صفرا ممکن است در اثر سنگ ایجاد شده باشد . در این حالت بیمار به 24 تا 48 ساعت درمان انتی بیوتیک نیاز داشته و تحت نظر قرار گرفته می شود و بعد از این مدت تحت عمل جراحی قرار می گیرد.

 

درمان سنگ کیسه صفرا

 

 

پیشگیری از ابتلا به سنگ کیسه صفرا

 

پیشگیری قطعی از سنگ کیسه صفرا وجود ندارد و این بیماری بیشتر زمینه ارثی دارد. کمتر مصرف کردن چربی و پیگیری تظاهرات گوارشی می تواند در زمینه پیشگیری ابتلا به سنگ کیسه صفرا کمک کند.


 


بیماری سنگ کیسه صفرا راه انتقال ندارد و زمینه ارثی می تواند تنها راه انتقال بیماری باشد. این بیماری در خانم های چاق وسفید پوستی که در سن 40 تا50 سالگی هستند بیشتر دیده می شود

 

بیشتر بخوانید:

 

عوامل خطر سنگ های صفراوی

آیا نیاز به جراحی سنگ کیسه صفرا دارم؟ قسمت اول

درمان سنگ کیسه صفرا

درمانهای دارویی و گیاهی سنگ کیسه صفرا

آیا نیاز به جراحی سنگ کیسه صفرا دارم؟ قسمت دوم

سنگهای صفراوی

تاثیرات بارداری بر کیسه صفرا در مادران باردار

کیسه صفرا کجاست و نقش آن در بدن چیست

 

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ورود به سایت

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟

نام کاربری ندارید! ثبت نام کنید