نمک عامل بروز سر درد

view

نمک عامل بروز سر درد است 

اغلب کسانیکه مصرف شکر و چربی بالایی دارند، میزان نمک زیادی مصرف می کنند.

دکتر لارنس آپل از مرکز تحقیقات بالتیمور اظهار نموده است که سردرد یک عارضه ی پزشکی شایع در کل دنیاست و یکی از شایعترین اختلال سیستم عصبی در سراسر دنیاست. 46 درصد افراد بزرگسال در سراسر دنیا دچار سردردهای فعال هستند. که به روی کیفیت زندگی این افراد تاثیر گذار است و باعث می شود که بسیاری از روزهای کاری را غایب باشند.

 بر طبق آمارهای انجمن قلب امریکا اکثر افراد در امریکا حدود 3400 میلی گرم در روز سدیم مصرف می نمایند، و حدود 2 برابر از میزان مورد توصیه ی این انجمن است. بر طبق توصیه ی انجمن قلب امریکا هر فرد روزانه باید 1500 میلی گرم سدیم مصرف نماید.

به منظور بررسی تاثیر رژیم غذایی بر بروز سردرد محققان 390 نفر شرکت کننده را مورد بررسی قرار دادند. شرکت کنندگان سه دوره ی سی روزه مورد بررسی قرار گرفتند و در طی یک دوره غذاهای حاوی سدیم زیاد را مصرف نمودند و در دوره ی بعد غذاهای حاوی مقادیر متعادلی سدیم مصرف نمودند و در دوره ی آخر غذاهای حاوی سدیم کم مصرف نمودند و در پایان هر دوره شرکت کنندگان در مورد دفعات بروز سردرد و میزان شدت سردرد خود پاسخنامه ای را پر نمودند.

نتایج مطالعه ی حاضر حاکی از آن بوده است که کسانی که سدیم بسیار دریافت نمودند- حدود 8 گرم در روز- سه برابر بیشتر دچار سردرد می شدند تا افرادیکه از سدیم کمتر یعنی 4 گرم در روز مصرف می نمودند


توصیه می کنیم حتما مطالب زیر را بخوانید 

محدودکردن مصرف نمک، باعث مرگ می شود؟
آیا میزان کم نمک دریافتی بدن، می تواند خطر بروز مرگ و میر را افزایش دهد؟
مصرف نمک زیاد باعث مرگ باکتری های مفید و سپس فشارخون می شود
نمک زیاد باعث مرگ باکتری مفید روده می شود.
نمک بخورید و چاق شوید
تاثیر مصرف نمک در افزایش اشتها و بروز چاقی
تکلیف نمک غذاها را مشخص کنید
دکتر نوبخت گفت: بررسی ها نشان داده است از هر ۴ فرد بالغ، یک نفر با فشار خون درگیر است. 
 

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ورود به سایت

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟

نام کاربری ندارید! ثبت نام کنید